söndag 14 april 2013

Vårkänslor.




Äntligen tittar solen fram, och man vågar hoppas på vår. Inget mörkt får vara kvar, för nu vill jag ha ljus och lugn. Kläder och smycken går i toner av vitt, grått, rosa, blått... Och det första jag gör på morgonen när jag stiger upp är mina älskade solhälsningar. Jag sträcker och tänjer och andas tills hela kroppen är fylld med morgonlugn, som sedan blir till en styrka jag tar med mig hela dagen. Med mig under dagen har jag även Buddha, Gud, och mina vackra skyddsänglar.

Bilder: Soul of Maïa (Hanna Rössner)

2 kommentarer:

mormor sa...

Håller med dig - nu får det räcka med vinter. Jag yogade i går och trädgårdsskötsel i dag så jag känner mig nöjd.

Lina sa...

åh vad fint och bra skrivet Julia! Nu blir jag peppad på att komma igång med morgon yoga jag med, så där en 20 minuter innan frukost som vi pratade om sist :)
Den lilla stunden kan vara avgörande för resten av dagens välbefinnande /Lina